Visuotinė pandemija sukelia neigiamas pasekmes ir šalies gyventojų psichikos sveikatai, todėl skatinant informacijos apie psichikos sveikatą sklaidą, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) sukūrė nacionalinę emocinės pagalbos platformą www.pagalbasau.lt. Šiuo metu šia svetaine jau pasinaudojo 40 tūkst. žmonių. Ministerija kviečia užsukti į šią svetainę ir pasinaudoti jos teikiamomis galimybėmis.
Ši internetinė platforma leidžia šalies gyventojams daugiau sužinoti apie savo ir artimųjų psichikos sveikatą bei greitai rasti reikiamą pagalbą.
Pagalbasau.lt svetainėje atsakius į pateikiamus klausimus, galima įsivertinti savo emocinę būseną, o interaktyviame žemėlapyje galima rasti išsamią informaciją apie pagalbos sistemą Lietuvoje – pagalbą teikiančių įstaigų adresus, kontaktinius duomenis ir teikiamas paslaugas.
SAM Psichikos sveikatos skyriaus vedėjas Ignas Rubikas pastebi, kad visuotinė pandemija vis daugiau žmonių paskatino ieškoti pagalbos internete.
„Užsienio šalyse yra daug emocinę pagalbą teikiančių svetainių, kurias rengia autoritetingos institucijos ar visuomenėje autoritetą turinčios nevyriausybinės organizacijos. Mūsų šalies gyventojų psichikos sveikata nėra gera, trūksta informacijos apie pagalbos galimybes, emocinius sunkumus. Siekėme ir Lietuvoje sukurti analogišką informacijos tinklą: svetainėje pateikėme informaciją apie įvairius psichikos sveikatos sutrikimus, aprašėme simptomus ir paaiškinome, kaip galima padėti sau, kitiems, įsivertinti sutrikimo pobūdį“, – sako I. Rubikas.
Jo teigimu, pasitelkus svetainėje esantį klausimyną galima įsivertinti savo būklę, suprasti, apie ką reikėtų pasidomėti daugiau.
SAM atstovas pabrėžia, kad pandemijos metu pablogėjo kai kurių gyventojų psichikos sveikata, padidėjo sergančiųjų nerimo, depresijos sutrikimais skaičius. Atsiradus ar sustiprėjus šiems simptomams, patariama kreiptis į specialistą, kuris galės tiksliai įvertinti situaciją ir suteikti tinkamą pagalbą, o prireikus, skirti gydymą.
Prie šios svetainės kūrimo prisidėjo daugiau nei 50 geriausių savo srities specialistų. Jie padėjo sukurti mokslo žiniomis bei praktiniais įrodymais pagrįstus, lengvai skaitomus ir aiškius tekstus.
Birželio mėnesį startavusi ir jau daugiau nei pusę metų veikianti atnaujinta emocinės pagalbos platforma per dieną vidutiniškai sulaukia 200 naudotojų.